Legalizacija /ozakonjenje/ objekta
Izrada Izveštaja o zatečenom stanju objekata sa Elaboratom geodetskih radova.
Po Vašem zahtevu izlazimo na teren i vršimo sve neophodne usluge koje smo ranije dogovorili.
U saradnji sa našom ekipom geoemtara nudimo kompletnu usluge – obezbedjujemo svu potrebnu dokumentaciju –
Izveštaj o zatečenom stanju i Elaborat geodetskih radova.
Tu smo i ako Vam je potrebno konsultovanje, odnosno informisanje u vezi sa našim uslugama kako bi razrešili svaku Vašu nedoumicu.
Projektovanje stambenih i nestambenih objekata
Idejno rešenje IDR
Idejno rešenje je prikaz planirane koncepcije objekta, sa prikazom i navođenjem svih podataka neophodnih za utvrđivanje lokacijskih uslova. IDR se izrađuje za potrebe pribavljanja lokacijskih uslova i kao deo urbanističkog projekta za potrebe urbanističko-arhitektonske razrade lokacije. Ovu vrstu projekata radimo uvek kada je u pitanju gradnja novog objekta, bez obzira na kategoriju.
Projekat za gradjevinsku dozvolu PGD
Projekat za građevinsku dozvolu je skup međusobno usaglašenih projekata kojim se definišu položaj i kapacitet objekta na lokaciji, funkcionalnost sa stanovišta tehnoloških i drugih zahteva, prostorno oblikovanje, izbor konstrukcijskog sistema, dimenzionisanje glavnih elemenata konstrukcije, načelni izbor građevinskih materijala, instalacija i opreme, čime se obezbeđuje ispunjenost lokacijskih uslova i osnovnih zahteva za objekat i dr. LIMIS doo
Projektu za građevinsku dozvolu, zavisno od vrste i klase objekta, prilažu se različiti elaborati ili studije.
Vrste projekata koji se moraju uraditi a koji čine PROJEKAT ZA GRAĐEVINSKU DOZVOLU zavisi od kategorije objekta. Za opšti slučaj ti projekti obavezno sadrže:
- Projekat arhitekture: tehnički opis objekta, predračun građevinsko-zanatskih radova, pregled površina objekta po JUS U.C2.100:2002 i grafičke priloge (situacioni plan, crteže koji određuju objekat u prostoru – osnove, preseke i izglede);
- Projekat konstrukcija: tehnički izveštaj, statički proračun i grafičke priloge – pozicione planove, izvode armature ili specifikacije čelične konstrukcije;
- Projekat hidrotehničke instalacije: tehnički opis, predračun vodovoda, kanalizacije, sanitarije, hidraulički proračun, grafičke priloge – osnove i izometriju;
- Projekat elektroenergetske instalacije: tehnički opis, predračun elektro instalacija, proračune i grafičke priloge – osnove i šeme;
Projektu za građevinsku dozvolu, zavisno od vrste i klase objekta, prilažu se:
- elaborat o geotehničkim uslovima izgradnje, izrađen prema propisima o geološkim istraživanjima;
- elaborat zaštite od požara, kojim se utvrđuju mere za zaštitu od požara … ukoliko je za objekat propisana izrada glavnog projekta zaštite od požara i pribavljanje saglasnosti na projekat za izvođenje, u skladu sa propisima kojima se uređuje zaštita od požara;
- elaborat energetske efikasnosti, za zgrade za koje je propisano utvrđivanje energetskih svojstava, izrađen prema propisima o energetskoj efikasnosti zgrada;
- studija o proceni uticaja na životnu sredinu, ukoliko je utvrđena potreba procene uticaja na životnu sredinu u skladu sa propisima kojima se uređuje ova oblast.
Ako se radi projekat stambenog objekta do 400 m² ili ekonomskih objekata do 600 m² bruto površine (to su objekti kategorije “A” odnosno manje zahtevni objekti), PROJEKAT ZA GRAĐEVINSKU DOZVOLU čini samo PROJEKAT ARHITEKTURE i ELABORAT ENERGETSKE EFIKASNOSTI.
TEHNIČKOJ KONTROLI podležu delovi projekta za GRAĐEVINSKU DOZVOLU dok elaborate ne podležu tehničkoj kontrroli.
Projekat za izvodjenje PZI
Projektom za izvođenje se razrađuju detalji i tehnološka rešenja koji su određeni PROJEKTOM ZA GRAĐEVINSKU DOZVOLU, kao i IDEJNIM PROJEKTOM za rekonstrukciju objekta, koji se vrše na osnovu rešenja kojim se odobrava izvođenje tih radova. LIMIS Projekat za izvođenje je obavezan za građenje objekata za koje je pribavljena građevinska dozvola, osim za objekte kategorije „A“. Izrada projekta za izvođenje je obavezno i za izvođenje radova na rekonstrukciji objekata, koji se vrše na osnovu rešenja kojim se odobrava izvođenje tih radova. (član 145. Zakona). Vrste projekata koji se moraju uraditi a koji čine PROJEKAT ZA IZVOĐENJE zavisi od kategorije objekta.
Izrada elaborata energetske efikasnosti
Elaborat Energetske Efikasnosti je dokument kojim se vrši detaljna analiza količine energije koja se troši prilikom eksploatacije analiziranog građevinskog objekta i sastavni je deo obavezne tehničke dokumentacije koja se prilaže uz zahtev za izdavanje gradjevinske dozvole ili uz zahtev za izdavanje rešenja kojim se odobrava izvođenje radova na adaptaciji ili sanaciji objekta, kao i energetskoj sanaciji.
Elaborat čini osnovu za pravljenje Energetskog pasoša koji je obavezni deo dokumentacije koja se prilaže uz zahtev za izdavanje upotrebne dozvole objekta.
Energetski pasoš je dokument koji prikazuje energetska svojstva zgrade i obavezno ga moraju imati sve nove zgrade, postojeće zgrade koje se rekonstruišu, adaptiraju, saniraju ili energetski saniraju, kao i zgrade koje se daju u zakup ili prodaju, osim zgrada koje su izuzete od obaveze energetske sertifikacije:
- Postojeće zgrade koje se prodaju, daju u zakup, rekonstruišu ili energetski saniraju, a koje imaju neto površinu manju od 50 m²;
- Zgrade koje imaju predviđeni vek upotrebe ograničen na dve godine i manje;
- zgrade privremenog karaktera za potrebe izvođenja radova, odnosno obezbeđenje prostora za smeštaj ljudi i građevinskog materijala u toku izvođenja radova;
- Radionice, proizvodne hale, industrijske zgrade i druge privredne zgrade koje se, u skladu sa svojom namenom, moraju držati otvorenima više od polovine radnog vremena, ako nemaju ugrađene vazdušne zavese;
- Zgrade namenjene za održavanje verskih obreda;
- Postojeće zgrade koje se prodaju ili se pravo vlasništva prenosi u stečajnom postupku, u slučaju prisilne prodaje ili izvršenja;
- Zgrade koje su pod određenim režimom zaštite, a kod kojih bi ispunjenje zahteva energetske efikasno bilo u suprotnosti sa uslovima zaštite;
- Zgrade koje se ne greju ili se greju na temperaturu do +12°C.
Energetski pasoš je rezultat energetske sertifikacije koja daje uvid u kvalitet zgrade sa stanovišta potrošnje energije i budućih režijskih troškova te može značajno uticati na cenu nekretnine.
Tehnička kontrola projekata
Više o tehničkoj kontroli projekta možete pronaći u odeljku „Ishodovanje svih potrebnih dozvola„.
Ishodovanje svih potrebnih dozvola u objedinjenoj proceduri
VODIČ ZA INVESTITORE・KORAK PO KORAK DO DOZVOLA
Prvo da Vas upoznamo sa „novim“ načinom i sprovođenjem OBJEDINJENE PROCEDURE, postupak kroz koji morate proći kako bi dobili sve potrebne dozvole za izgradnju Vašeg objekta.
Ako imate elektronski potpis i ako želite sami da prođete kroz OBJEDINJENU PROCEDURU, onda ćete imati i nešto više obaveza. Ukoliko nemate elektronski potpis ili ne želite sami to da radite, onda morate da date punomoć onom ko će to raditi u Vaše ime, naravno uz materijalnu nadoknadu. Najčešće to radi projektant jer je projektna dokumentacija već kod njega, ali to može da uradi i neko drugi, kome Vi date punomoć.
U nastavku ćemo Vam objasniti ceo postupak za izradu potrebne projektne dokumentacije i sprovođenja dela postupka OBJEDINJENE PROCEDURE koji se završava sa našom obavezom da za Vas izvršimo PRIJAVU RADOVA, a sve u slučaju da mi imamo vašu punomoć.
Punomoć koji smo napravili Vi potpisujete. Nije potrebno overa punomoćja kod notara.
Sada prelazimo na konkretan projekat. Vi već imate ideju kako treba da izgleda Vaš objekat. To nam opišete i date još neka eventualna pojašnjenja kako bismo mogli Vašu zamisao da pretvorimo u projekat, odnosno u budući objekat. To što Vam pokažemo kao rešenje, ako je potrebno prepravljamo dok ne budete zadovoljni. To što ste usvojili, mi, u narednim koracima pretvaramo u IDEJNO REŠENJE.
Pre kompletiranja IDEJNOG REŠENJA, Vi kao investitor angažujete geodetski biro za izradu geodetske podloge – SITUACIONOG ilI KATASTARSKO TOPOGRAFSKOG PLANA (podloga za dalji rad projektanta). Ovaj plan mora da ima nacrtanu Vašu parcelu sa svim dimenzijama, visinskim kotama, mesnom infrastrukturom i postojećim objektima (ako ih ima) i na susednim parcelama.
Kada smo, na obostrano zadovoljstvo, uradili IDEJNO REŠENJE (potrebno je samo u elektronskoj formi), mi elektronskim putem pristupamo CEOP-u (Centralnoj evidenciji objedinjenih procedura pri APR-u) i krećemo postupak : PODNOŠENJE ZAHTEVA ZA IZDAVANJE LOKACIJSKIH USLOVA.
U ovom postupku popunjavamo određene podatke o investitoru, lokaciji, objektu, unosimo IDEJNO REŠENJE i GLAVNU SVESKU u elektronskoj formi i punomoćje. Pokretanjem ovog postupka dobijamo broj predmeta ROP-…. koji služi za dalji rad i na koji se pri kasnijem pristupanjem CEOP-u, pozivamo.Takođe dobijamo i uplatnice za takse – naknada za CEOP(sa podatkom o iznosu), i republička i gradska administrativna taksa (za iznos se mora konsultovati referent nadležne službe, pošto su ove takse razlikuju od opštine do opštine). Tada se odjavljujemo sa sistema . Takse se moraju uplatiti (uplatu vrši investitor), a uplatnice se skeniraju, mi ih elektronski potpisujemo i prilažemo u predmet ROP-…ponoovnim ulaskom na sajt CEOP-a. Zatim zahtev elektronski potpisujemo i podnosimo nadležnom organu.
Dobijenu dokumentaciju nadležni organ kontroliše, a naročito da li su ispunjeni svi formalni uslovi i da li IDEJNO REŠENJE sadrži sve potrebne podatke. Kada je sve u redu, po službenoj dužnosti nadležni organ pribavlja od Katastra : KOPIJU PLANA I KOPIJU PLANA VODOVA a u PREPISU LISTA NEPOKRETNOSTI samo kontroliše da li je investitor vlasnik parcele. Takođe po službenoj dužnosti pribavlja uslove imaoca javnih ovlašćenja da bi se objekat mogao priključiti na infrastrukturne mreže. Za sve ono što se u ovom koraku dobije, treba uplatiti određene iznose koje nam nadležni organ prosledi kroz mail-ove i CEOP. Po uplati, skeniraju se uplatnice i elektronski ih potpisujemo i unosimo u predmet ROP-…, potpisujemo i podnosimo nadležnom organu.
Ako je sve u redu, posle maksimalno pet radnih dana nadležni organ je u obavezi da izda LOKACIJSKE USLOVE koji su uslov da počnemo sa izradom PROJEKTA ZA GRAĐEVINSKU DOZVOLU prema usvojenom IDEJNOM REŠENJU.
Prvi korak pri izradi PROJEKTA ZA GRAĐEVINSKU DOZVOLU ako je u pitanju stambeni objekat (ili neki drugi objekat koji se greje) je izrada ELABORATA ENERGETSKE EFIKASNOSTI kojim se definišu svi bitni elementi termičkog omotača objekta (debljina i sklop zidova, podova, tavanice i stolarije). Tako definisani elementi se koriste pri projektovanju objekta jer samo tako objekat, po završetku gradnje (bez izmene sklopova) može dobiti ENERGETSKI PASOŠ što je uslov za UPOTREBNU DOZVOLU i uknjižbu objekta u Katastar nepokretnosti.
PROJEKAT ZA GRAĐEVINSKU DOZVOLU (za stambene objekte A kategorije) trenutnoo po zakonu podrazumeva samo PROJEKAT ARHITEKTURE, ali Vam mi po dogovoru i ugovorenoj ceni radimo i sve neophodne projekte koji su vam potrebni za izgradnju objekta (PROJEKAT KONSTRUKCIJE sa statičkim proračunom, planom pozicija i izvodom armature, PROJEKAT HIDROTEHNIČKIH INSTALACIJA sa vodovodom, kanalizacijom i sanitarijama i PROJEKAT ELEKTROENERGETSKIH INSTALACIJA – jaka struja sa rasvetom, utičnicama, uzemljenjem, gromobranom). Ako Vi zahtevate, možemo uraditi i PROJEKAT MAŠINSKIH INSTALACIJA – grejanje, ili bilo koji drugi projekat koji nije obavezan.
PROJEKAT ZA GRAĐEVINSKU DOZVOLU podleže TEHNIČKOJ KONTROLI koju mora uraditi neki drugi projektni biro koji proverava da li je projekat urađen u svemu prema zakonu. Mi Vam i to možemo obezbediti, tako da niste u obavezi da Vi tražite i angažujete neku drugu firmu, samo u ovom koraku objašnjavamo i naše troškove za stavku TEHNIČKE KONTROLE. Sastavni deo PROJEKTA ZA GRAĐEVINSKU DOZVOLU je i IZVEŠTAJ TEHNIČKE KONTROLE i dok se to ne kompletira ne može se pristupiti postupku za izdavanej građevinske dozvole. Tako kompletiran PROJEKAT ZA GRAĐEVINSKU DOZVOLU Vam isporučujemo u elektronskoj formi i u dva primerka u papirnoj formi.
Kada se kompletira PROJEKAT ZA GRAĐEVINSKU DOZVOLU ponovo se prijavljujemo na CEOP i počinjemo PODNOŠENJE ZAHTEVA ZA IZDAVANJE GRAĐEVINSKE DOZVOLE. U ovom postupku se ponovo ponavlja popunjavanje raznih podataka (kao i za LOKACIJSKE USLOVE), dobija se novi broj predmeta ROP-…prilaže se GLAVNA SVESKA, PROJEKAT ARHITEKTURA -PROJEKAT ZA GRAĐEVINSKU DOZVOLU (ostali projekti se ne prilažu), ELABORAT ENERGETSKE EFIKASNOSTI, IZVOD IZ PROJEKTA, punomoćje, sve dobijene saglasnosti javnih preduzeća, i to sve u elektronskoj formi, potpisano elektronskim potpisima, i ponovo se dobijaju takse koje je potrebno uplatiti. Tada se odjavljujemo sa sistema. Dobijeni iznosi se moraju uplatiti (plaća investior), a uplatnice se skeniraju, mi ih elektronski potpisujemo i prilažemo u predmet ROP-…ponovni ulazak na sajt CEOP-a. Zatim zahtev elektronski potpisujemo i podnosimo nadležnom organu.
Kada je sve plaćeno i sva priložena dokumentacija odgovara propisanim zahtevima, posle maksimalno pet radnih dana nadležni organ je u obavezi da donese REŠENJE O GRAĐEVINSKOJ DOZVOLI. Posle osam dana nadležni organ donosi REŠENJE O PRAVOSNAŽNOSTI i tada tek možemo pristupiti sledećoj aktivnosti – PRIJAVI RADOVA.
Posledni korak u sprovođenju dela postupka OBJEDINJENE PROCEDURE sa kojim se završava naša obaveza po dobijenoj punomoćji je da za Vas izvršimo PRIJAVU RADOVA.
Ponovo se prijavljuemo na CEOP i počinjemo PODNOŠENJE PRIJAVE RADOVA. U ovom postupku se ponovo ponavlja popunjavanje raznih podataka (kao i za prethodne korake), dobija se novi broj predmeta ROP-…prilaže se tražena dokumentacija, punomoćje, kao i dokaz o regulisanju doprinosa za građevinsko zemljište… i to sve u elektronskoj formi, potpisano elektronskim potpisima. Ponovo se dobijaju takse koje je potrebno uplatiti.Tada se odjavljuemo sa sistema. Dobijeni iznosi se moraju platiti (plaća investior), uplatnice se skeniraju, mi ih elektronski potpisujemo i prilažemo u predmet ROP-.. ponovnim ulaskom na sajt CEOP-a. Zatim zahtev elektronski potpisujemo i podnosimo nadležnom organu.
Kada je sve plaćeno i sva priložena dokumentacija odgovara propisanim zahtevima, posle maksimalno pet radnih dana nadležni organ je u obavezi da donese POTVRDU O PRIJAVI RADOVA u kojoj stoji datum početka izvođenja radova i datum završetka radova (podaci koji smo mi uneli, u dogovoru sa investitorom).
Ovde se završava naše angažovanje .
Postupak OBJEDINJENE PROCEDURE podrazumeva još i PRIJAVU ZAVRŠETKA IZRADE TEMELJA, PRIJAVU ZAVRŠETKA OBJEKTA U KONSTRUKTIVNOM SMISLU i ZAHTEV ZA IZDAVANJE UPOTREBNE DOZVOLE, a to su obaveze onog ko izvodi radove na gradnji objekta ili samog investitora.
IMATE PITANJA?
Pošaljite mail.